Internettet er nede – hos hvor mange? Og hvor længe?
- Den: september 14, 2011
- Af: Helle_nr168
- Kategori: Vores Birkevang
8
kære alle.
Debat klippet fra Birkevang-mailgruppen.
Hilsen Helle / 168
“kære alle.
Mit internet har været totalt væk hele tirsdag ( prøvede jævnligt i perioden 14-23 ), og stadigvæk væk onsdag morgen kl 9.
Jeg var ikke hjemme i weekenden, men mandag aften kl 23 virkede det.
Jeg synes også, at det er ustabilt – men det har dog ikke før været SÅ længe.
Har selvfølgelig prøvet alt det med at genstarte, tage strømmen til modemmet, trykke på reset-kanp osv.
Ved nogen, om nogen tager initiativ til noget fælles – eller skal vi alle individuelt lægge os i telefon-kø for at få support???
Jeg lægger også dette ud på Birkevangs hjemmeside.
Hilsen Helle
> Dato: 11-09-2011 22:05
> Emne: Re: internet
>
> Hej.
> Vi har desværre heller ikke nogen forbindelse i dag. Den forsvandt nok også ved 14-tiden. Synes nettet er ret ustabilt?
>
> Lisbet, nr 32
>
> Sendt fra min iPhone
>
> Den 11/09/2011 kl. 20.00 skrev Svende Claus Svendsen
> > Er vi de eneste, som endnu engang er ramt af manglende internet? Og kommer det mln igen i dag? Vi har ikke kunnet komme på siden kl 14.
> > Vh. Svende 173”
David_nr96
Glemt at sige at intet forhindre Birkevængere, der er uden net og fastnet telefoni, at ringe via mobil til en anden person på jordkloden, der HAR webforbindelse og bede vedkommende tjekke http://parknet.dk/drift ! Parknets SMS-notificeringssystem bruger Parknet kun når sendingen kan målrettes helt præcist til dem som 100% er ramt af problemer. Det er rigtig dumt hvis en bruger som ikke skulle have sms’et, får en sms. Sms systemet er også ret begrænset vedr. antal tegn. Jeg synes selv at det er røv irriterende og forvirrende at få en sms som jeg ikke skule have:
“Nåda, har JEG et problem?? Det vidste jeg da ikke!”
Mh, David
David_nr96
Hej Alle,
Alle services kører nu. Se http://parknet.dk/drift for mere info. Hvis du ikke kan komme på nu, så følge de instrukser som der står på den drift side.
Som jeg også skrev tidligere, så er der kun sendt sms’er til de 21 parceller som vi 100% vidste var berørt. Pba. at en bestemt defekt switch var koblet fra i BIrkevangs krydsfelt. De fleste andre parceller har været online hele tiden (f.eks mig selv og mange flere). Men nogle andre har været berørt i korte perioder (f.eks. mig selv og mange flere). De 21 parceller har decideret været helt ud af drift i flere dage. Derfor sender vi kun sms’er til disse 21. Helle: du burde have modtaget to sms’er fra parknet. Vi har registreret din mobilnr. som (viser kun de sidste tre cifre): xxxxx886. Er det ikke den korrekte nr.?? Ellers send mig din korrekte nr. på 96@birkevang.dk . Jeg ved at sms systmet virker, da jeg altid tilføjer mit eget nr, til batch-sms-sendingen, så jeg kan smage min egen medicin!
Mh, David
Helle_nr168
Jeg fik to sms tirsdag d. 14/9 hhv kl 14.07 og 18.08: den første om at jeg havde et problem, den anden at problemet burde være løst. Bedre sent end aldrig! 🙂
Helle_nr168
Tak for besked, David.
Jeg har ikke fået nogen sms… Hvor opdaterer man med sit mobil-nr til parknet?
Og da jeg ikke kunne komme på nettet hjemmefra ( jeg var syg ), kunne jeg heller ikke gå på parknets hjemmeside; ejheller sende nogen email. Og nej, jeg kan heller ikke gå på nettet via min mobil; det er en billig og enkel model.
Jeg stoler bare på min internetforbindelse! 🙂
hilsen Helle / 168
David_nr96
De omtalte parceller (Dvs. de 20 brugere der har aktiv internetabonnement hos Parknet) har modtaget en sms om problemet, prognose for idriftsættelse, samt anbefaling om at se Parknets driftside (via smartphone eller via en nabo).
Mh,
David / 96 / Parknet
David_nr96
Hej “Alle”!
Som Marianne siger: tjek ALTID Parknets driftside: http://parknet.dk/drift/
Beskeden på driftsiden har stået på driftsiden siden i går tirsdag middag. Processen med at fejlfinde inkludere at folk kontakter supporten. Det er det eneste måde Parknet kan få overblik vedr. omfanget af problemet. Det hjælper med at indkredse problemet. I dette tilfælde en bestemt switch.
Hvis du ikke kan kontakte supporten via telefon (ja, der er kø, fordi mange fejlmelder i sådan en situation!), så send en e-mail til support@parknet.dk De bliver læst løbende af support afdelingen. Typisk indenfor få timer. I situationer som disse, hvor mange er berørt, så holder supporten ekstra øje. Ikke for underholdnings skyld, men for at se om der er en mønster i fejlene og dermed indkredse sig til problemets årsag. Netop denne fejl er meget komplekst og har taget et par dage at fejlsøge. Besvarelse af mails sker typisk samme dag, men helst indenfor maks 2 arbejdsdage. Ved særlig belastning, kan det måske tage længere tid. Men det sker sjældent.
Hvis alt går vel, bliver den defekte switch udskiftet idag. Jeg kan desværre ikke give mere præcis dato/tidspunkt. Men Parknet er MEGET obs på sagen og har arbejdet på sagen siden i lørdags for at finde årsagen til fejlen. Parknet vil forsøge at sende en sms info til ovenstående berørte parceller. Men det er desværre ikke alle der har givet parknet deres mobilnr. (eller har opdateret med nyt nr.).
Jeg vil opfordre til at man IKKE bruger mail-listen mere, men KUN websitets diskussionsområde. Der er sandsynligvis flere de har adgang til web, end til maillisten. Samtidigt er maillisten sandsynligvis ikke opdateret med nye/ændret mail adresser. Nu er det Birkevangs website der er centrum for Birkevangs informationer!
Mh,
David
HF Birkevang 96 (og Parknet)
Helle_nr168
Tak, Marianne! Ja – man kan i sagens natur ikke komme ind på Parknets hjemmeside, når ens internet ikke virker…
“Hurtigst muligt” – hvor længe mon dét er? 🙁
Marianne_nr191
Jeg sendte en mail retur til Helles indlæg, men fik dem alle i hovedet igen. Øjensynlig virker Birkevangs mailsystem heller ikke. Her er, hvad jeg skrev:
Kære Helle og alle andre med internetproblemer.
På Parknets hjemmeside (under Drift) står følgende:
“Siden i lørdags, har flere brugere i Birkevang kontaktet support om manglende internet og telefoni. TV kører. Vi har fundet hardwarefejl i en af Birkevangs switches i hovedkrydsfeltet. Det betyder at følgende parceller er direkte berørt: 31, 32, 33, 34, 35, 36, 162, 163, 164, 165, 167, 168, 170, 172, 173, 176, 178, 179, 181, 182, 183, 184, 185. Andre Birkevang parceller kan måske være periodevis berørt. I så fald: 1) Frakoble den sorte strømstik fra bunden af fiberboksen. 2) Backupbatteriet gør, at boksen stadigvæk er tændt: tryk på den lille sorte reset knap til venstre i bunden af boksen og vent 5 sekunder. 3) Tilslut den sorte strømstik igen til fiberboksen. Vent 5 minutter og genstart computere og evt. trådløs-router. Parknet vil hurtigst muligt udskifte den defekte swtich. Hold øje med denne side vedr. nye informationer. Hvis du er nabo til en af de berørte parceller, så kontakt dem venligst og give en orientering.”
Håber, det kan løse problemet.
Mh Marianne, 191