Mangler DR2
- Den: september 06, 2015
- Af: Søren B. Petersen
- Kategori: Vores Birkevang
2
Til orientering er der flere her i Birkevang der har været uden DR2 siden lørdag.
Her søndag er der stadig ikke “hul igennem”.
Har prøvet ny kanalsøgning flere gange, men uden held.
Søren Petersen
DR2 kom pludselig igen efter at have været væk for flere her i Birkevang.
Parknets begrundelse er noget teknisk omkring hvilket tv man har.
Se mere på Birkevangs Facebook profil
David Wrubel
Det er ikke en begrundelse. Det er sandhed: Hver tv-producent (og for den sags skyld, hver tv-model) har en indbygget computer der bestemmer hvordan en kanalsøgning skal gennemføres (dette gælder kun digitale kanaler. Ikke analoge kanaler). Alle tv-udbydere, som f. eks. Parknet, har systemer der fortæller dit TV, hvor alle kanaler skal ligge i rækkefølge og hvilke frekvenser der gælder. Parknets system skal derfor tage hensyn til hvordan de forskellige producenter gennemfører kanalsøgninger. Når der opstår fejl i Parknets system, kan fejlen derfor, i nogle tilfælde, ramme bestemte tv-modeller/producenter. Men ikke alle. Det kan derfor være svært at fejlsøge, når problemet ikke rammer alle. Parknet har en lang række tv, som der testes på, som dækker nogenlunde det udbud som folket har. Parknet kunne derved opdage fejlen, men det tager tid, at teste og Parknet skal være sikker på at en fejlrettelse ikke skaber fejl for de andre som bruger andre TV-modeller. Den digitale teknologi har altså nogle fejltyper som ikke findes i de gamle analoge teknologier. Bemærk at Parknet fik i mandags, ca. 20 fejlmeldinger fra alle dele af Parknet (ikke kun Birkevang) og det er klart at informationer fra de 20 brugere, gav også en fingerpeg på hvor problemet lå. Derfor er det vigtigt at fejlmelde til Parknet support….